2011. július 6., szerda

Töltött padlizsán



A receptet először Edó  blogán láttam, és már az előtt hogy elolvastam volna a hozzávalókat, elnyerte tetszésemet. Nagyon finomnak tűnt ezért ki is próbáltam, azzal a különbséggel, hogy nekem nem volt juh túróm, így sajtot illetve burduf túrót használtam.

Nagyon finomra sikerült, úgy hogy Edó ezer köszönet érte!!! :)

Hozzávalók:
- 2 közepes padlizsán (a kettő 65 dkg volt)
- fél csésze fehér rizs
- 2 zöld paprika
- 2 paradicsom
- 2 zöldhagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- petrezselyemzöld
- só, bors
- oliva olaj
                                                        - víz
Elkészítés:

Reggel, még mielőtt elmentem volna dolgozni, alaposan megmostam a rizset és beáztattam vizbe, így mire haza értem délutánra jól megszivta magát, s így sokkal hamarább megfőtt.

Szóval a rizset odatesszük kétszer annyi vizben, és majdnem puhára főzzük.

Közben, amíg fő a rizs, előkészítjük a zöldségeket.
A padlizsánokat megmossuk, majd ketté vágjuk, és kiskanállal kikaparjuk a belsejét, sózzuk és borsózzuk.
A zöldhagyma fejét apróra vágjuk, a szárát pedig karikára, majd kis olajon megdinszteljük.
Hozzáadjuk a kockára vágott paprikákat, a padlizsán húsát, a kockára vágott paradicsomokat, az átpasszírozott foghagymát, majd sózzuk, borsozzuk és kevés vizzel felöntve, lassú tüzön pároljuk.











Eddigre már megfőtt a rizs, apróra vágjuk a petrezselyemzöldet és hozzáadjuk a rizshez.

Amikor a zöldségek is jól megpárolodtak, levesszük a tüzről, majd összekavarjuk a főtt rizzsel.Ha szükséges lehet még egy kis sót hozzáadni.











A már előkészített üres padlizsán üregeket megtöltjük a rizses-zöldséges töltelékkel és kiolajozott tűzálló tálba tesszük.











Kevés vizet töltünk alá, alufóliával letakarjuk, és 180 fokos sütőben kb.30 percig pároljuk. Az utolsó 5 perben levesszük az alufóliát, és a tetejét megszórjuk túróval (én kettőre sajtot, a másik kettőre pedig burduf túrót tettem).

Nagyon finom és laktatós lett. Mindenkinek csak ajánlani tudom!



Edó, köszi szépen mégegyszer !!! :) 

6 megjegyzés:

  1. Látom elkészítetted te is:)Örülök hogy ízlett,valóban nagyon finom étel!

    VálaszTörlés
  2. Edó, most készítettem először, de az biztos, hogy nem utoljára :)
    Nagyon ízlett még a férjemnek is, aki nem nagyon zöldséges, inkább húst hússal enne :P

    Az biza, Bianka :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól hangzik és jól néz ki....a receptet kifogom próbálni:) már le is jegyeztem!

    VálaszTörlés
  4. @Anikó, biztosan fog ízleni...nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  5. Vittem ezt a receptet is!!A rizs előre áztatása szuper ötlet!Köszi!

    VálaszTörlés