2012. január 26., csütörtök

Karamellás keksz


Már akkor kinéztem ezt a kekszet, amikor megláttam Tücsökbogárnál, csak valahogy mégsem került rá sor, hogy elkészítsem. Aztán amikor Flóra játékot hirdetett az egyéves blogszülinapja alkalmából, és keresgélve a receptjei között megláttam újra a kekszeket, tudtam, hogy most már nem halasztgatom tovább és elkészítem. Úgyis valami ropogtatni valót szerettem volna készíteni, úgy hogy pont kapóra jött.

Hozzávalók:

- 20 dkg liszt
- 2 cs főzhető karamellás pudingpor
- 3 ek kukoricaliszt
- 1 tk sütőpor
- 15 dkg vaj
- 8 dkg méz ( vagy 10 dkg porcukor)
- 1 tojás

Elkészítés:

A pudingport, liszteket és sütőport összekeverjük, majd a vajat elmorzsoljuk benne. Ehhez hozzáadjuk a mézet és tojást, és jól összegyúrjuk. Elég lágy tésztát kapunk, cipót formálunk belőle és fél órára hűtőbe tesszük.

Amikor kivettük a tészát a hűtőből, lisztezett felületen 2-3 mm vastagságúra nyújtjuk, és tetszőleges kiszúróval kiszaggatjuk.
Sütőpapíros tepsire rakosgatjuk a kekszeket, majd előmelegített sütőben 180 fokon kb. 10-12 perc alatt készre sütjük.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jók a kekszeid! :)

    VálaszTörlés
  2. Ezt ki kell próbálni, már a karamell íze miatt is.Szépek a kekszek:))

    VálaszTörlés
  3. Nekem is tetszik!!! Karamell rajongó vagyok :)

    VálaszTörlés
  4. Biztos hogy kipróbálom.Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés