2012. március 14., szerda

Négerfog muffin :)


Mint már említettem nagy kedvenc a négerfog nálunk, nagyon sokszor készítem, ugyanis a férjem megtudná enni minden nap. :P Bármikor kérdem milyen édességet enne meg, mindig a négerfog a válasza. Így volt ez a hétvégén is, s gondoltam miért is ne lehetne muffin sütőben elkészíteni, az íze az maradna csak külalakra változna. Szerintem jól sikerült, nagyon finom lett és még mutatós is. :)

 Hozzávalók a tésztához:

- 2 tojássárga
- 10 dkg cukor
- 10 dkg puha vaj/margarin
- 2,5 dl tej
- 25 dkg finom liszt
- 1/2 csomag sütőpor
- 2 ek kakaópor

Hozzávalók a habhoz:

- 2 tojásfehérje
- 12,5 dkg cukor
- 1 cs vaníliás cukor

Elkészítés:


A tojássárgákat a cukorral és a vajjal habosra keverjük, majd a tejet hozzáadva jól összekavarjuk. A lisztet, a sütőport és kakaóport elkavarjuk, majd a tojásos masszához adjuk és jól összedolgozzuk.

A muffin sütő tepsi mélyedéseit kibéleljük papírkosárkákkal, majd elosztjuk a tésztát a kapszlikba.

Előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt megsütjük. Ajánlatos a sütés befejezése előtt tűpróbát végezni, ha még ragad a tészta akkor pár percig tovább sütjük.

Közben elkészítjük a habot is: a tojásfehérjéket a cukrokkal, mixerrel kemény habbá verjük.

Ha a tészta megsült, kivesszük, rákenjük a fehér habot (vagy habzsákba szedjük és a süti tetejére nyomjuk), és visszatesszük lassú tűznél még kb. 10 percre.

14 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon mutatós sütikék!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet, nem hallottam még róla...:o) Mentettem, köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Örvendek, ha tudok új receptet megosztani Veletek! :)
      Remélem nektek is fog ízleni ez a finom süti! :)

      Törlés
  3. Nagyon guszták lettek. Én négerkockaként szoktam sütni ... (ááá, szoktam, ezer éve nem csináltam!) :-)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen! Nekem is ez volt az első alkalom, hogy muffin formában süttem meg. Eddig én is normális tepsibe négerfog vagy négerkockaként ismert sütiként készítettem. :)

    VálaszTörlés
  5. Ötletes. Régi kedvenc, új köntösben ;)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jópofa muffinnak elkészítve, szépek lettek nagyon:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó ötlet!

    VálaszTörlés
  8. Na most, ha még a hab alá még lekvárt is kennél akkor már olyan lenne mint az én kedvenc négercsókom!! Jó ötletet adtál! :)) Szuper jól néznek ki!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!
      Gondolkodtam, hogy tegyek-e lekvárt a hab alá, de végül elmaradt....majd következőkor. :)

      Törlés