2012. május 11., péntek

Virslis bucik



Hozzávalók: 

- 50 dkg liszt
- 2 dkg élesztő
- 1 tojás
- 1 dl joghurt
- 1 dl tej
- 5 dkg vaj
- 1 tk cukor
- 2 tk só
- 10 db virsli

+ Lekenéshez: 1 tojássárga+1 ek tej
+ Szóráshoz: szezámmag

Elkészítés:

A tejet meglangyosítjuk majd elkavarunk benne 1 tk cukrot és lisztet, és belemorzsoljuk az élesztőt. Az edényt lefödjük és meleg helyre tesszük.

A vajat elmorzsoljuk a sóval elkavart liszttel. A közepébe egy kis lyukat csinálunk és a tojást beleütjük, ráöntjük a felfutott élesztőt és a joghurttal együtt egy fél kemény tésztát gyúrunk.
Cipót formálunk belőle, letakarjuk és meleg helyen duplájára kelesztjük.
Ezután egy kicsit összegyúrjuk, majd hagyjuk 10 percig pihenni.

A virsliket kettőbe vágjuk.

A tésztát ujjnyi vastagra kinyújtjuk és az elfelezett virslinek megfelelően több kisebb téglalapra vágjuk. Én 9x6 cm-es téglalapokra vágtam és 19 darab buci lett belőle.
Mindegyik tésztadarabkába egy-egy fél virslit csavartam és sütőpapíros tepsibe rakosgattam (az aljára kerüljön ahol összeér a tészta). Tetejüket éles késsel két helyen bevágjuk és ismét hagyjuk kelni kb. 40 percig.

Ekkor a bucik tetejét lekenjük a tejjel elkevert tojássárgával és megszórjuk szezámmaggal.

Előmelegített sütőbe kb. 30 perc alatt aranybarnára sütjük.

6 megjegyzés:

  1. Gyerekeim egyik kedvence:)Nagyon szépek lettek, én is szeretem magokkal megszórni a tetejét, finom is, meg mutatós is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :)
      Nálunk is bekerült a kedvencek közé, és én is jobban szeretem ha magokkal van megszórva a teteje.

      Törlés
  2. Csinosak, és tetszik a fotód is. :)

    VálaszTörlés
  3. Én ezt másképp szoktam csinálni (mármint a tésztája más és a kinézete is picit), de nagyon tetszik a Tied is!! Kipróbálandó mindenképp!!
    Nagyon tetszik a fotód!! :)

    VálaszTörlés