2012. augusztus 10., péntek

Keksz-szalámi



Sütés nélküli finomság, gyorsan és könnyen elkészíthető. Gyerekkorunk egyik kedvence így egyszerűen vagy akár dióval, mazsolával, raháttal, vagy kókusszal elkészítve.

 Hozzávalók:

- 50 dkg háztartási keksz
- 10 dkg cukor
- 3 dl tej
- 10 dkg vaj/margarin
- 3 ek kakaó
- rumaroma ízlés szerint (nálam 3 tk)

Elkészítés:

A kekszet kisebb darabokra tördeljük.

A cukrot elkavarjuk a kakaóval, majd a tejjel felforraljuk. Hozzáadjuk a vajat és felolvasztjuk. Levesszük a tűzről és rumaromával ízesítjük.

A feldarabolt kekszre öntjük, majd elkavarjuk.

Én egy őzgerincformát kibéleltem folpack fóliával, majd a masszát belekanalaztam (jól belenyomkodni) és elsimítottam.

Ha nem akarjuk őzgerincformába tenni, akkor egy folpack fóliát kiterítünk, rákanalazunk a masszából, és rúd alakúra formázzuk és szorosan feltekerjük a fóliát.

Néhány órára hűtőszekrénybe tesszük dermedni, majd 1-1,5 cm-es vastagságú szeletekként tálaljuk.

11 megjegyzés:

  1. Mi nem szoktunk készíteni, de másnál ettem és nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  2. Régi kedvencet elevenitesz fel

    VálaszTörlés
  3. Csak egyszer készítettem még ilyet, régebben, és nekem nagyon száraz maradt. :( Pedig készítés közben úgy tűnt elég folyadék van benne. Azóta még nem próbálkoztam vele, pedig már többször ettem másnál, és nagyon ízlik. :)))

    VálaszTörlés
  4. Én annyit szoktam módosítani, hogy a tejet csak 1dl teszek bele a többi folyadékot pedig 2dl főtt kávéval helyettesítem. Mi így jobban szeretjük.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom es egyszeru!

    VálaszTörlés
  6. Nekem kicsit több csokiszósz kell rá, de amúgy a legjobb recept! Pont ahogy Anyu csinálja :)

    VálaszTörlés
  7. En gojokat szoktam csinalni a masszabol es beleforgatom kokuszreszelekbe.Isteni a gyerekek imadjak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, jó kis móka tud lenni a kekszgolyó gyártása. :)
      Ez a keksz szalámi egy gyorsabb verzió, ugyanis csak beletesszük a formában, és kész is vagyunk. :)
      Bármilyen formában készítenénk el, finom. :)

      Törlés
  8. Mi is nagyon szeretjük és ez a verzió is tetszik,ki próbálom(nekem más receptek van). köszi 😊

    VálaszTörlés
  9. Én még szoktam híg lekvárt is tenni hozzá, ha nem akar összeállni

    VálaszTörlés