2012. szeptember 11., kedd

Zabpelyhes-diós keksz


Egy hirtelen eldöntött hétvégi kirándulásra készültek ezek a finom kekszek. Nagyon hamar elkészültek, sütéssel együtt 1 óra és pár perc alatt készek is voltak.
Sok féle kekszet készítettem már, de azt már most megmondhatom, hogy ez lett a kedvencem. :)

Hozzávalók 45 darabhoz:

- 13 dkg zabpehely
- 15 dkg liszt
- 12 dkg dió
- 13 dkg cukor
- 1 cs. vanília cukor
- 15 dkg vaj
- 1 tojás
- 1 tk sütőpor
- csipet só

Elkészítés:


Ajánlatos kis szemű zabpelyhet használni, de ha nincs csak nagy szemű, mint ahogy nekem is volt, akkor daráljuk le. Nem kell porrá darálni, csak épp, hogy ne legyen olyan nagy szemű.

A diót is durvára őröljük.

A száraz hozzávalókat összekeverjük, majd a tojással és az olvasztott vajjal jól összedolgozzuk.

Kb. 20 percre a hűtőbe tesszük, majd dió nagyságú gombócokat formázunk belőle és sütőpapíros lemezre rakosgatjuk majd egy egyenes, széles talpú pohárral korongokká lapítjuk.

Előmelegített sütőben 10-12 perc alatt megsütjük.

Nagyon finom, több napig is eláll. Talán egy pár nap pihenés után még finomabb is. :)


2 megjegyzés:

  1. Hány fokon sütöd 10-12 percig? Nekem ennyi idő alatt sajnos megégett ��

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen, sajnálom hogy megégett a keksz. :( Én 160 fokon sütöttem, ha jól emlékszem 10 percig. De ez az idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően lehet több vagy kevesebb. Remélem ez nem vette el a kedved a sütéstől, és újra megpróbálod. :) Kellemes délutánt!

      Törlés