2013. március 22., péntek

Hamis túrógombóc


Amíg meg nem ismertem a férjem, nem is tudtam, hogy létezik hamis túrógombóc. Addig mindig tehéntúróból készítettük, nem is hallottam, hogy savanyú tejből is lehet készíteni, és hogy még finom is. Egyszer aztán, amikor náluk voltam, Anyósom kérdezte, hogy jó lesz-e túrógombóc leves után. Naná, hogy igen, hiszen nagyon szeretem. Segítettem én is az ebéd készítésénél, és amikor a gombócra került a sor és láttam, hogy túró nincs, savanyú tej fel főni, bele a búzadara, tojás, és pár perc múlva már hempergettük is bele a cukros zsemlemorzsába, el sem tudtam képzelni, hogy EZ most mi? Na de amikor megkóstoltam .... nem is lehetett érezni, hogy nincs túró benne, nagyon finom volt és puha. :) Azóta nagyon sokszor kerül nálunk is asztalra, hisz pár perc és kész is van, és az is egy plusz, hogy nem kerül sokba. :)
Nem szoktam mérni, hogy miből mennyit teszek bele, attól függ, hogy mennyi savanyú tejet használok hozzá, de most lemértem mindent, hogy pontosan tudjam leírni a blogba. :)

Hozzávalók:

- 6,5 dl savanyú tej (de lehet joghurt, kefirt is)
- csipetnyi só
- 12 dkg búzadara
- 2 ek cukor
- 2 vanília cukor
- 1 tojás

Hempergetni:

- 8 dkg zsemlemorzsa
- 1,5 ek cukor
- pici olaj

Elkészítés:

A savanyú tejet egy lábasba öntjük és felforraljuk. Ha már fő, beletesszük a cukrokat és a búzadarát, majd kis lángon állandó kevergetés mellett addig főzzük, amíg besűrűsödik. Ha már vastagodik a massza, hozzáadjuk az egész tojást is, jól elkavarjuk, és addig főzzük, amíg már jó sűrű.  Levesszük a tűzről és hagyjuk kihűlni, közbe jól megkeményedik és könnyen lehet majd dolgozni vele.

Egy serpenyőben megpirítjuk a zsemlemorzsát majd egy kevés olajat csurgatunk hozzá és cukorral ízesítsük.

Ha kihűlt, akkor vizes kézzel kis gombócokat formázunk belőle és meghempergetjük a cukros zsemlemorzsában. Én most nem vártam meg, hogy kihűljön teljesen, csak addig hogy épp ne égessen, és így is nagyon jól megtudtam formálni a gombóckákat.

Nekem ebből az adagból 11 darab, 60 grammos gombóc lett.

Lehet cukros tejföllel, felmelegített lekvárral, vagy gyümölcsmártással is fogyasztani.


8 megjegyzés:

  1. Ez igen, milyen jó ötlet! Van egy fél üveg házi savanyú tejem, megvan mi lesz belőle:-)
    A fahéjas szíveket elkészítettem, nagyon finomak voltak!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örvendek, hogy ízlettek a fahéjas szívek. :)
      Remélem a gombócokat is fogjátok szeretni, ha majd elkészül. :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta kis gombócok !! :)

    VálaszTörlés
  3. De megkívántam, nagyon szépek:) Kefírből szoktam készíteni, nagyon szeretjük, nálam is fent van:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretjük a túrógombócot (mostanában a főzés nélküli verziót is), de hamisról még én sem hallottam! :) Tetszik, ki is fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
  5. Nálunk eléggé drága a túró, én is joghurtot vagy aludtejet használok! Szeretjük nagyon!

    VálaszTörlés
  6. Már megyek is és remélem ebédig elkészül, mi is szeretjük a túrógombócot :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos elkészül ebédig, hisz olyan gyorsan megvan. :) Remélem ízlett nektek is! :)

      Törlés