2013. május 21., kedd

Hokkaido kalács


Már nagyon rég tervbe volt véve a Hokkaido kalács, csak ugyebár mindig valami újat láttam a netten és az került előtérbe, ez pedig elmaradt. Az idén Pünkösdre nem volt sok időm készíteni, s mivel ez egy nagyon egyszerű kalács, nem kell sokat foglalkozni vele, ez mellett döntöttem. :)
Az eredeti receptet Limarától vettem, csak mivel nekem nincs nagyobb, szélesebb kenyérformám, csak püspökkenyér formám (25x11 cm), túl soknak tartottam a 60 dkg lisztet, ezért egy kicsit lecsökkentettem, így a többi hozzávaló is egy kicsit módosult.

Hozzávalók:

- 40 dkg liszt
- 2 dkg friss élesztő
- 1 ek. burgonyapehely
- 4 dkg cukor
- 1 tojás
- 1,5 dl tejszín
- 0,5 dl tej
- csipetnyi só

+ 4 vaníliás cukor

+ Lekenni: - 1 tojássárga + 1 ek víz

Elkészítés:

A hozzávalókat a kenyérsütőgép táljába mérjük és bedagasztjuk. (Ha túl keménynek véljük a tésztát adhatunk hozzá még egy kis tejet, amennyiben meg ragacsosnak, megszórjuk egy kis liszttel.) Lezárjuk a gépet és duplájára kelesztjük.

Ezután enyhén lisztezett felületre borítjuk, átgyúrjuk, majd 4 egyforma részre vágjuk.

Mindegyik tésztadarabot hosszúkás, vékony csíkra nyújtjuk, (ha netán túl szélesre sikeredett, hajtsuk félbe), majd szorosan feltekerjük.
Mivel az én férjem édesebben szereti a kalácsot, ezért a kinyújtott tésztacsíkokat megszórtam 1-1 vaníliás cukorral, és így tekertem fel.

Egy sütőpapírral bélelt formába egymás mellé helyezzük a tekercseket és újra duplájára kelesztjük.


A megkelt kalácsot vizel hígított tojássárgával lekenjük, és 180 fokos sütőben 35-40 percig sütjük. Félidőnél takarjuk le alufóliával a tetejét, hogy ne égjen meg.


8 megjegyzés:

  1. Ennivalóan guszta! Nem is tudom hol voltam eddig mert én még ezzel a kaláccsal eddig nem találkoztam?:-)) Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva. Igen, nagyon finom volt:)
      Sajnos nem mindig tudjuk követni mindenki bejegyzését,idő hiányában...

      Törlés
  2. Nagyon szép lett, régebben sokszor sütöttem, sokféle variácóban, nagyon szeretik a gyerekek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. :)
      A tésztája nagyon finom, én is fogom majd variálni különböző töltelékekkel. :)

      Törlés
  3. Nagyon szép lett! Sütöttem már vagy háromszor, egyet ajándékba is és mindenik jól sikerült. Nekem a gyerekek mindig töltve kérik, birsalma sajtot szoktam belevágni amikor tekerem fel:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Neked is Hajni. :)
      Igen, láttam nálad is a birsalmás változatot, finom lehet.

      Törlés