2013. július 19., péntek

Tojásos pite


Ez a pite már elég rég készült, még azon a hétvégén, amikor Aleda közzétette.  Nagyon finom volt, különösen a férjemnek ízlett nagyon, hisz ő nagy tojás kedvelő, és ha még szalonna is van mellette, nem is kell hozzá semmi. :)
Az én pitém egy kicsit ducibb lett, mert egy kisebb formában csináltam (nagyobb nincs, és elfelejtettem csökkenteni a hozzávalókat), de ez nem okozott gondot, ugyanolyan jó ízűen falatoztuk. :)

Hozzávalók a tésztához:

- 30 dkg liszt
- 1,7 dl  tej
- 2 evőkanál vaj
- 1 tojás
- 2 dkg élesztő
- 1 kávéskanál só
- 1 tk cukor

Hozzávalók a feltéthez:

- 15 dkg császárszalonna
- 10 dkg sajt 
- 3 tojás
- só
- 1 teáskanál szárított majoránna

Elkészítés:

A langyos tejben elkavarunk 1 tk cukrot és belemorzsoljuk az élesztőt. Az edényt lefödjük és langyos helyre tesszük.
A  lisztet egy tálba szitáljuk, közepébe kis fészket készítünk és beleöntjük a felfutott élesztőt a megolvasztott vajat, a tojást, a sót és jól megdagasztjuk. Konyharuhával letakarjuk és duplájára kelesztjük.
Ezután lisztezett deszkán ujjnyi vastagságúra nyújtjuk és egy piteformába rakjuk. A lelógó részt levágjuk, felcsíkozzuk és összefonjuk, majd a pitére tesszük úgy, hogy 3 részre osztjuk vele.


A császárszalonnát kis kockákra vágjuk és kisütjük.
A sajtot kis kockákra vágjuk és a kisült császárszalonnával együtt elosztjuk a pitén. A tojásokat az elosztott részek közepébe ütjük, megszórjuk sóval és majoránnával.

Előmelegített sütőben, 180 fokon, 25 perc alatt megsütjük.


7 megjegyzés:

  1. De jó:) Már Adélnál is tetszett:)

    VálaszTörlés
  2. Hú, de szép! Jó lenne nekem is elkészítenem.

    VálaszTörlés
  3. Látom, te is beleszerettél a pitékbe.

    VálaszTörlés
  4. Aledánál lemaradtam róla, most csodáltam meg nálad, nagyon szép és nagyon finom is lehet! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett, én is rajongok a pitékért, legyen az sós avagy édes:)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen, Lányok! :)

    VálaszTörlés
  7. Na tessék, most én is megkívántam :D

    VálaszTörlés