2013. augusztus 12., hétfő

Fahéjas "csiga"



Még tél vége fele találkozhattunk ezzel a sütivel több blogon is, amit Dina indított útjára. :) Aztán Heti Menü almaszeletekkel variálta egy kicsit, majd Hajniéknál is elkészült. Persze én is elmentettem a receptet azzal a gondolattal, hogy hamarosan elkészül. Igen ám, de időközben láttam valami mást és ez a süti feledésbe merült. Aztán a hétvégén végre lehűlt egy kicsit az idő, és még eső is lett, így 2 két kihagyás után bemertem kapcsolni a sütőt. Az elmentett recepteket nézve bukkantam rá újra erre a receptre, aztán gondolkodás nélkül el is készült. :) Én a Hajni receptje szerint készítettem el és a végeredmény valami nagyon finom, puha süti lett. Igaz csak ketten vagyunk, de a tepsi sütit egy nap alatt eltüntettük, úgy hogy gondolhatjátok milyen finom lehetett. :D

Hozzávalók a tésztájához:

1 bögre= 2,5 dl

- 3 bögre liszt
- 1/2 bögre cukor
- 1 cs. sütőpor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 1 és 1/2 bögre tej
- 2 tojás
- 10 dkg olvasztott vaj

Hozzávalók a fahéjas krémhez:

- 1 5 dkg puha vaj
- 1/2 bögre barna cukor
- 2 ek liszt
- 1 ek fahéj

+
2 alma

Hozzávalók a mázhoz:

- 1/2 bögre porcukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 3 ek tej

Elkészítés:

A tészta száraz hozzávalóit egy tálba összekavarjuk.

A tojásokat a tejjel kavarjuk össze, majd csurgassuk a lisztes keverékhez és kavarjuk simára. Végül az olvasztott vajat is hozzákeverjük.

Kivajazott, lisztezett nagyobb tepsibe töltjük, tetejét elsimítjuk.

A fahéjas krémhez a hozzávalókat habosra kikavarjuk, majd kanállal a tészta tetejére adagoljuk.



Villával vagy késsel örvényeket húzunk, márványosítjuk.


Az almákat megpucoljuk, a magházakat eltávolítjuk majd felszeleteljük és a sütibe nyomkodjuk.


Előmelegített sütőbe, 170 fokon 30-35 percig süssük.

A máznak valókat elkavarjuk, majd a megsült, de még forró süti tetejére kenjük.

Ha megszáradt a máz már szeletelhetjük is, langyosan is finom a süti. :)

15 megjegyzés:

  1. Ezt Dinától, illetve Sasótól én is mentettem annak idején. Ki tudja mikor kerül elkészítésre - mindenesetre szerintem most Te adtál hozzá egy lökést. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, sokáig ne várj az elkészítésével, mert valami nagyon finomról maradtok le. :)

      Törlés
  2. De szép és érdekes süti, nem láttam még:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon klassz süti, nálunk a fahéjas csiga kedvenc, ezt is nagyon szeretnék:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor feltétlenül el kell készítsd, meglátod nagyon fog ízleni kis családodnak! :)

      Törlés
  4. Én is elmentettem magamnak de nem jutottam még el a megvalósításig - a képeidet és a leírásodat látva sajnos...:-P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már én is sajnálkozom, hogy eddig vártam az elkészítésével. :D Feltétlenül készítsd el! :)

      Törlés
  5. Csoda guszta lett nálad is, újra felveszem én is az elkészítendők közé! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! :)
      Tedd a sor elejére, hogy minél hamarabb kerüljön elkészítésre. :D

      Törlés
  6. Örülök, hogy te is elkészítetted!:-) Szerettük nagyon mi is és kb olyan gyorsan el is tüntettük mint Ti:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És én örülök, hogy rábukkantam erre a receptre. Igazán nagyon finom, igen eteti magát! :)

      Törlés
  7. Nagyon finom lehet, csorog a nyálam, alma szezonban tuti elkészítem, egy jó pohár kakaó az egyik szeletke mellé. Nyami :)

    VálaszTörlés