2013. október 3., csütörtök

A vajas kifli





Trollanyunál láttam meg ezeket a csodaszép kifliket, ő pedig Mágitól hozta a receptet, és nekem is annyira megtetszett, hogy már másnap elkészült. :) Tökéletes a recept, semmit sem kellet pluszba hozzáadni vagy elvenni, élvezet volt a tésztával dolgozni, nagyon finomak lettek a kiflik, csupán ami bánt, hogy az enyémek olyan sápadtak maradtak. Próbáltam hagyni tovább a sütőben de úgysem pirultak meg ennél jobban, pedig szinte 35 percet sültek. Ha nem kenem le tojással a keltek tetejét soha nem pirulnak meg, gondolom ez sütő hiba. Na, de ezt a szépség hibát leszámítva, ilyen sápadtan is, nagyon finom, biztos sokszor készítem majd. :)

Trollanyu, Mági köszönjük ezt a finom kifli receptet. :)

Hozzávalók:


- 25 dkg tej
- 1 tk cukor (Vagy méz)
- 1,5 dkg friss élesztő
- 20 dkg finomliszt

+

- 0,5 dkg friss élesztő
- 15 dkg langyos víz
- 1 púpos tk só
- 45 dkg liszt
- 7 dkg olvasztott vaj

Elkészítés:

Első lépésként a cukros tejbe belemorzsoljuk a friss élesztőt, hozzákeverjük a lisztet és hagyjuk 3 órát felhabosodni.

Előtte
Utána - 3 óra elteltével










           Ezután átöntöttem a kenyérsütőgép üstjébe, rámorzsoltam a kis élesztő darabkát, a langyos vízzel kicsit elkevertem, majd rászitáltam a lisztet és sót.
Bekapcsoljuk a dagasztás programot és amikor már a tészta összeállt, több részletben hozzáadjuk az olvasztott és kihűtött vajat, mindig megvárva, hogy az előzőt beledolgozza a gép. Addig hagyjuk dolgozni a gépet, míg az összes vaj a tésztába került.

A gépet lekapcsoljuk, 10 percig pihentetjük a tésztát, majd újra bekapcsoljuk a gépet és átkeverjük a tésztát. Újabb 10 perc pihentetés után enyhén lisztezett munkafelületre borítjuk a tésztát és kézzel alaposan átgyúrjuk.

Egy szép fényes, rugalmas puha, de nem lágy tésztát kell kapjunk, cipót formálunk belőle és letakarjuk egy tálal. (figyeljünk arra, hogy az edény amivel letakarjuk legyen nagyobb, férjen bele majd a duplájára kelt tészta)

A duplájára kelt tésztát kinyújtjuk kb. 55 cm átmérőjű körré és 12 egyenlő háromszögre vágjuk. VAGY, a duplájára kelt tésztát 3 részre osztjuk és egyenként kinyújtjuk őket, majd 4-4 háromszögre vágjuk fel. Kinek hogy könnyebb, a lényeg, hogy 12 darab kiflit kell kapjunk a végén.

Két tepsit kibélelünk sütőpapírral, a kinyújtott és háromszögekre vágott tészta közben pihen.

Ezután a háromszögeket egyenként feltekerjük, kifliket formázunk belőlük és a tepsire rakosgatjuk őket, 6-ot 6-ot mindegyik tepsire.

A kifliket bespricceljük kevés vízzel és 30 percig pihentetjük (duplájára kelesztjük).

Betesszük a HIDEG! sütőbe egyszerre a két tepsit.

A sütő aljába egy fém edénybe forró vizet öntünk, bekapcsoljuk 200 fokra légkeverésre, és az órát 25 percre állítjuk. 20 perc elteltével megcseréljük a két tepsit, az alsó kerül felülre, a felső pedig alulra.

A megsült kifliket újra lespricceljük vízzel és a tepsin hagyjuk kihűlni.


8 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek a kiflik. Valahogy én is mindíg így járok nekem is vakók maradnak. Mostanában jöttem rá hogy erősebb lángon sütök és talán így jobb a színük is . A tejnél valóban 25 dkg. furcsa hogy dkg-ban van megadva?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva. Próbáltam én is erősebb lángon sütni, valóban jobb lesz a színe, de mintha megkeményedne a héja is.
      Igen, 25 dkg tejre van szükség. Úgy csináltam, hogy egy poharat rátettem a mérlegre és addig töltöttem bele a tejet, amíg 25 dkg-t mutatott.

      Törlés
  2. Nekem így sápadtan is jöhetnek! ;-) Szívesen kipróbálnám én is, ha lesz egy kis szabadidőm, meg is teszem!

    VálaszTörlés
  3. De örülök, hogy te is megsütötted, az érdem Ágié, szuper a recept:) Szerintem is a sütő miatt nem lett sötétebb, ki kell tapasztalni, hogy süt a tiéd a legjobban. Én mércés pohárba tettem a 25 dkg tejet és szinte hajszál pontosan 2,5 deci volt:)

    VálaszTörlés
  4. Ha nem írod, fel sem tűnik, hogy sápadtak, nagyon guszták! :)

    VálaszTörlés
  5. Szépek lettek! Egész héten gondolatomban volt elkészíteni, de valamiért mindig elmaradt, de megsütöm:-)
    Ha csak alulról süt a lered ne csodálkozz, mindig bosszankodtam ezért én is, a sütik teteje nem tud pirosra sülni. Alsó-felső sütés az ideális.

    VálaszTörlés
  6. Csodaszépek lettek Okki, én neki se mernék fogni:) Gratula:)

    VálaszTörlés
  7. Én is megsütöttem már ezt a vajas kiflit és nekem is fakók lettek, sőt nekem minden kiflim péksüti fakó. Rájöttem már én is, hogy sütő hiba lehet, mert nem lehetséges, hogy mindig túlkelesztem vagy a tésztával lenne probléma. Még mielőtt majdnem kész lenne legfelülre betolom, ilyenkor már szinte csak a teteje pirul és így sütöm még 5 percet. Azóta piroskásabb a teteje és nem sül meg nagyon az alja. :)

    VálaszTörlés