2013. november 27., szerda

Sacher muffin



Eddig még soha nem kóstoltam Sacher tortát, pedig annyi jó dolgot hallottam róla, mindenki csak dicsérte. Nem is tudom, miért vártam vele ennyit, igaz most sem tortaként került asztalra, hanem muffin formában sütöttem meg, de szerintem ez csak külsőség, az íze nagyon ott van. :) A receptet Katánál találtam, és ezúttal jelentkeznék is a Blogszülinapi nyereményjátékára, hátha hátha....... :)

Hozzávalók:

- 10 dkg étcsokoládé
- 10 dkg vaj
- 2 tojás
- 15 dkg cukor
- 15 dkg liszt
- 1 tk sütőpor
- 10 dkg házi sárgabarack lekvár

Tetejére:

- sárgabaracklekvár
- 10 dkg étcsokoládé
- 2 dkg vaj

Elkészítés:


A vajat a darabokra tört csokival együtt gőz fölött megolvasztjuk, majd félretesszük hűlni.

A tojásokat a cukorral habosra keverjük, amíg megnő a térfogata és világos színű lesz. Hozzákeverjük a langyosra hűlt vajjal összeolvasztott csokit és a baracklekvárt is. A végén beleforgatjuk a sütőporral elkevert lisztet is.

A muffin sütő tepsi mélyedéseit kibéleljük papírkosárkákkal, majd elosztjuk a masszát a kapszlikba. Elég sűrű masszát kapunk és kb. másfél evőkanálnyi massza jut minden mélyedésbe.

180 fokra előmelegített sütőben kb.22-25 perc alatt készre sütjük.

A kihűlt muffinok tetejét megkenjük baracklekvárral és hűtőbe tesszük.

A csokimázhoz gőz fölött megolvasztjuk a darabokra tört étcsokit a vajjal, és megkenjük vele a muffinok tetejét.

A kész muffinokat rövid időre hűtőbe tesszük, hogy a csokimáz megdermedjen rajtuk és fogyaszthatjuk is.


8 megjegyzés:

  1. Sacher tortát még én sem ettem, pedig jól hangzik :-) Csodaszépek lettek a muffinjaid!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett biztos nagyon finom! Még én sem sütöttem ezt bár receptem van hozzá. A múltkoriban egy kis Sacher tortát szerettem volna és valamit elronthattam mert nagyon sűrű lett a tésztája így csalódás volt az egész. Most egy ideig nem próbálkozom!

    VálaszTörlés
  3. Jól hangzik, muffinként sütve is nagyon finom lehet! :) Guszta! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta! Én is tavaly ettem életem első sacher tortáját, előtte valahogyan sosem próbáltam, nem is tudom, hogy miért. De nagyon finom volt :)

    VálaszTörlés
  5. Én sem ettem eddig, de ami késik nem múlik:-) nagyon jó így muffin formában, csinik lettek!

    VálaszTörlés
  6. Szépségesek lettek, nagyon jó így muffinosítva:) Nekem a Rigó Jancsi cupcake a kedvencem, de ezt is ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm a kedves hozzászólásokat mindenkinek! :)

    VálaszTörlés
  8. Jó dolog a sacher :) hát még ha muffin :D

    VálaszTörlés