2014. április 2., szerda

Kakaós csiga




Blogszülinapi játékra készültek ezek a csigák, és milyen kár hogy nem készítettem el előbb, nagyon finomak voltak. :)
Janka, a Csak, mert szeretem ... blog írója ünnepli második blogszülinapját, és e alkalommal játékot hirdetett. Két lehetőség közül is választhattak a játékban résztvevők, vagy egy kedvenc Húsvéti recepttel lehet jelentkezni, vagy valamit elkészíteni a blogról és annak fotóját és linkjét elküldeni Jankának. Én nem egy saját receptet hoztam, hanem inkább a blogról választottam ezeket a kakaós csigákat, amúgy is nagyon szeretek blogkóstolni. ;) Amit változtattam, hogy egy kicsit több tejet használtam, nekem nem volt elég az 1,2 dl tej, és élesztőm is csak 2 dkg volt otthon. A végeredmény egy puha, finom kakaós péksütemény lett. :)

Janka, itt is kívánok még sok-sok boldog blogszülinapot! Remélem még sokáig fogsz minket örvendeztetni a finomabbnál finomabb receptjeiddel, és te is sokáig örömöd leled a blogírásban! :)

Hozzávalók a tésztához:

- 40 dkg liszt
- 2 dkg friss élesztő
- 1 tojássárga
- 2 ek cukor
- csipet só
- 2 dl tej (eredetileg 1,2 dl)
- 8 dkg vaj

Hozzávalók a töltelékhez:


- 6 dkg puha vaj
- 6 dkg kakaópor
- porcukor, ízlés szerint

Tetejére:
- porcukor

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit, a vaj kivételével, a kenyérsütőgép üstjébe mérjük és elindítjuk a dagasztó/kelesztő programot.
Amikor már a tészta összeállt, 2-3 részletben hozzáadjuk a vajat, mindig megvárva, hogy az előzőt beledolgozza a gép.
Dagasztás után lezárjuk a gépet, majd duplájára kelesztjük.

A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületre borítjuk, óvatosan átgyúrjuk, majd 2 egyenlő részre osztjuk.

Az egyik tészta darabot kinyújtjuk kb. 0,5 cm vastagságú téglalappá, megkenjük a puha vaj felével, majd rászórjuk a porcukorral elkevert kakaóport.
Hosszabb oldalától kezdve feltekerjük, mint a bejglit, és 1,5 cm vastag szeletekre vágjuk. Sütőpapíros tepsire fektetjük a tekercseket, 15 percig pihentetjük, majd előmelegített sütőben 180 fokon kb. 15 perc alatt aranybarnára sütjük.
A kész csigákat szórjuk meg porcukorral.

A másik tésztadarabbal is ugyanígy járunk el.

4 megjegyzés:

  1. Hasonlót én is készítettem már, nagyon finom :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek!!!! Köszönöm szépen, hogy játszottál velem és örülök, ha ízlett :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek, mi is szeretjük. Ha a fiam észreveszi, holnap ilyet kell süssek:)

    VálaszTörlés
  4. Az örök kedvenc. Bármikor képes vagyok belőle megenni fél tucattal... :)
    Nagyon guszta Nálad, máris megkívántam... :D

    VálaszTörlés