2014. június 4., szerda

Tigris zsemle



Már nagyon rég fájt a fogam ezekre a zsömlékre, bármikor megláttam valakinél mindig megcsodáltam milyen szépek. :) Sikerült beszereznem rizslisztet és Citromhab receptjét felhasználva én is elkészítettem. Nagyon finom lett, kívül ropogós, belül pedig puha, foszlós.

Hozzávalók a tésztához:

- 60 dkg liszt
- 2 dkg cukor
- 1,5 dkg só
- 1 tojás
- kb. 3,5-4 dl tej
- 3 dkg friss élesztő
- 2 dkg vaj

Hozzávalók a mázhoz:


- 90 ml langyos víz
- 8 dkg rizsliszt
- 1 cs. szárított élesztő
- 1 ek cukor
- 1 csapott kk só
- 1 ek olaj

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit a kenyérsütőgép üstjébe mérjük és elindítjuk a dagasztás programot. Az eredeti receptben 4 dl tej volt megadva, de én kezdetnek 3 dl-t adtam hozzá, majd még szükség volt 0,5 dl tejhez, így összesen 3,5 dl tejet használtam.
Dagasztás után lezárjuk a gépet, majd hagyjuk, hogy duplájára keljen a tészta.

Ezután óvatosan átgyúrjuk a tésztát, letakarjuk és újra duplára kelesztjük.

A mázat készítsük el legalább félórával a felhasználás előtt. Ehhez egy mélyebb tálba elkeverjük a száraz hozzáavalókat, hozzáadjuk az olajat és elkeverjük a langyos vizzel. Lefödjük és felhasználásig félreteszük.

Ha megkelt másodjára is a tészta, enyhén lisztezett felületen átgyúrjuk, majd 8 egyenlő részre osztjuk. Zsömléket formázzunk mindegyik tésztadarabból és sütőpapíros tepsire rakosgatjuk, egymástól nagyobb távolságra mert sütés közben nőni fognak.

Újabb 30 percet kelesztjük úgy, hogy 15 perc után megkenjük a zsömlék tetejét a rizslisztes mázzal.

 A baloldali zsemlék le vannak kenve a rizslisztes mázzal, a jobboldaliak még nem.

200 fokra előmelegített sütőben, 15 perc alatt megsütjük a zsömléket.


6 megjegyzés:

  1. Szépek lettek!
    (...és biztos finomak is!)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek! Még nem is figyeltem fel erre a zsemlére eddig!

    VálaszTörlés
  3. Jaj, de szépek lettek! Nagyon tetszenek és biztos finomak is! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon-nagyon szépek lettek, nálam is kipróbálásra vár a recept! :)

    VálaszTörlés
  5. Szép napot. Hűtőszekrényben éjszakai pihentetéssel is elkeszíthető? Ha igen, akkor a pihentetési fázisok után mehetnek?Vagy nem szükséges megvárni?
    Előre is köszönöm szépen a segítséget. További szép napot kívánok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves nimil04, igen, éjszakai kelesztéssel is elkészíthető ez a zsemle.
      Az élesztő mennyiségét csökkentsd le 2,5 dkg-ra, majd a megformázott zsemléket takard le egy fóliával, és a tepsit éjszakára tedd hűtőbe. Reggel, a hűtőből kivéve a zsemlék tetejét kend le a rizslisztes mázzal, majd hideg sütőben kezd sütni.
      Remélem tudtam segíteni, és ízleni fognak a zsemlék. :)
      További szép napot kívánok én is!

      Törlés