2015. január 30., péntek

Szedres (ál)tejespite + Blogkóstoló 21. forduló



Elérkezett a blogkóstoló újabb fordulója, minek sorsolásáról sajnálatos módon lemaradtam. :( Aztán Márti, az ezen forduló háziasszonya volt olyan kedves, hogy felajánlotta nekem, hogy blogkóstoljak a listán szereplő bloggerek bármelyikétől, így nem maradok ki ebből a fordulóból sem. Nem kellett kétszer mondani, nagyon megörültem, és mivel én kerültem fel a lista végére, úgy volt tisztességes, hogy az utolsó az elsőtől kostól, így jutottam el Tortafüggő Mariszhoz. Ismerős Marisz blogja, sokszor megfordulok nála, és most tudatosan a gyümölcsös desszertek között nézelődtem. Volt a mélyhűtőbe még egy csomag szedrem és ezt szerettem volna felhasználni. Nem kellett sokat keresgélnem, hamar rábukkantam a szilvás joghurtos pitére. Bármilyen gyümölccsel elkészíthető, én nagyon ajánlom mindenkinek, mert könnyen elkészíthető és nagyon-nagyon finom! Annyira ízlett a férjemnek, hogy túlzás nélkül, egy szelet kivételével mind ő ette meg egyes-egyedül. :)

Kedves Marisz, örülök, hogy Tőled kóstolhattam és ezt a finom pitét választottam! Öröm volt nézni, hogy a férjuram milyen jóízűen falatozza. :)

Kedves Márti, neked meg köszönöm a lehetőséget és sok sikert kívánok az összefoglaló megírásához! :)

Hozzávalók:

- 15 dkg liszt
- 1 tk. sütőpor
- 10 dkg barnacukor
- 2 dl natúr joghurt
- 12 dkg puha vaj
- 1 kezeletlen citrom héja
- 1 tojás

+ kb. 20 dkg szeder

Elkészítés:

A szedret este kivettem a fagyasztóból és szűrőbe tettem, majd ott hagytam felhasználásig.

A tojást a cukorral habosra keverjük, amíg megnő a térfogata és világosabb színű lesz. Tovább keverve, hozzáadjuk a puha vajat is amíg egynemű lesz a massza, majd a joghurtot. Végül beleszitáljuk a sütőporral elkevert lisztet és a lereszelt citromhéjat, majd simára keverjük.

Egy 24 cm-es kapcsos tortaforma alját kibéleljük sütőpapírral és belesimítjuk a masszát. Rászórjuk a kiengedett és lecsepegtetett szedret, majd előmelegített sütőben kb. 35-40 perc alatt készre sütjük. Kicsit megmozgatjuk, és ha már nem remeg a közepe, akkor kivehetjük a sütőből.

Sütőből kivéve 10 percet pihentetjük, majd levesszük a tortaforma karimáját és hagyjuk teljesen kihűlni.

(Ha piteformában készítjük, akkor azt kivajazzuk és lisztezzük, és csak ezután öntjük bele a joghurtos masszát a formába. Sülés után pedig ebbe hagyjuk kihűlni.)

3 megjegyzés:

  1. Piszok jól néz ki, nagyon finomat blogkóstoltál! :-)

    VálaszTörlés
  2. Véletlenül lemaradtam a blogkóstolónak ennek a fordulójáról, de nagyon tetszik, amit készítettél! Annyira guszta és szép lett!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Okki! Örülök, hogy sikerült jól választani, amit legjobban a férjed jó étvágya is bizonyított. Szederrel még jobban mutat, mint szilvával. :)

    VálaszTörlés