2015. augusztus 31., hétfő

Kókuszos fakanalas sütemény



Ha szeretitek a kókuszkockát, akkor ez a süti is fog ízleni. Nagyon hasonlít egymásra a két süti ízvilágban, csak ez sokkal gyorsabban meg van, mert nem kell beleforgatni a tésztakockákat a mázba, hanem csak a tetejére öntjük. A fakanalas ötlet Gabriellától származik, de a recept teljesen más, mert nem ilyen sütit terveztem, de végül ez sült ki belőle. :) Nagyon finomra sikeredett, nagy sikere volt, csak úgy tűntek el a szeletek a tányérról, alig maradt pár darab másnapra is. ;) Ajánlom nektek is kipróbálásra, biztosra állítom, hogy nem fogjátok megbánni.

Hozzávalók a tésztához:

- 2 tojás
- 14 dkg porcukor
- 6 dkg vaj
- 2 dl tej
- 25 dkg liszt
- 5 dkg kókuszreszelék
- 1 csipet só
- 1 cs. sütőpor

Hozzávalók a mázhoz:

- 10 dkg vaj
- 10 dkg cukor
- 2 dkg kakaópor
- 0,25 dl tej

+ 3 ek kókuszreszelék

Elkészítés:

A kókuszreszeléket pár másodperc alatt kávédarálóval ledaráljuk. Egy tálba szórjuk, majd a lisztet, sót és sütőport is hozzáadva összekeverjük.

Az egész tojásokat felverjük, majd több részletbe hozzáadva a porcukrot habosra keverjük, amíg megnő a térfogata. Tovább keverve hozzáadjuk az olvasztott és kihűtött vajat, majd végül váltakozva a tejet és a kókuszos lisztet is. Egyneművé keverjük.

Egy 24x29 cm nagyságú tepsit kibélelünk sütőpapírral, és a masszát belesimítjuk.

Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 15-20 perc alatt készre sütjük. Végezzünk tűpróbát. A sütőből kivett, még forró süteménybe egy fakanál nyelével lyukakat nyomkodunk.

A máznak valókat egy lábasba összekeverjük, majd lassú tűzön, folyamatosan keverve éppen csak összeforraljuk. A kihűlt sütemény tetejére öntjük, elsimitjuk, hogy mindenhova kerüljön a mázból és belefolyon a lyukakba, majd megszórjuk kókuszreszelékkel. Dermedni hagyjuk, majd szeleteljük.

3 megjegyzés:

  1. Gabriellát nem ismerem, de már én is készítettem ilyen süteményt, és zsákutcának neveztem el. Pályázatra készítettem, itt a link, a hús után következik a süti. Majd megcsinálom a te krémeddel is. Biztos finom.
    http://korsocska.blogspot.hu/2015/04/zoldborsos-csirkemell-
    zoldsegkorettel.html
    itt csak a képe van:
    http://korsocska.blogspot.hu/2015/04/2-lettem-zsakutcaval.html

    VálaszTörlés
  2. Szia! Az enyém megközelítőleg sem így néz ki. A kakaós rész egészen halvány drapp és egyáltalán nem ül meg így a tetején. Követtem a receptben leírtakat, nem változtattam semmit. Ötlet, hogy mi történhetett? Te tényleg megcsináltad? Üdv, Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Eszter, a blogon szereplő összes receptet kipróbáltam és saját magam is fényképeztem. A kérdésedre válaszolva, igen, én is megsütöttem, és nagyon ízlett a családnak. :)
      Hogy a kakaós mázad miért lett világos, az csakis a kakaó minőségének tudható be. Minél jobb minőségű és sötétebb a kakaópor, anál szebb szine lesz. Nem lehet, hogy túl híg volt a máz, és azért itta be a a süti teteje? Lényegében ez nem is lenne gond, mert akkor csak szaftosabb a süti, de ha azt szeretnéd, hogy a tetején is maradjon máz, akkor várd meg, hogy egy kicsit hűljön, és ha már úgy véled, hogy egy kicsit hűlt és megvastagodott, csak akkor simítsd a tetejére. Remélem tudtam segíteni, és ha majd újra elkészíted, akkor majd olyan lesz amilyet szerettél volna. Szép délutánt!

      Törlés