2016. október 26., szerda

Almás diós piskóta


Nem tudom mi van mostanában az almával, de sehogy sem sikerül olyan finom, zamatos almát vásárolni. Ezért szinte mindig süteménybe, smoothie-ba kerül, vagy almaléként végzi. Aztán amikor Aledánál megláttam ezt az egyszerű almás-diós sütit, elmentettem a receptet, mert tudtam, hogy hamarosan biztosan sor kerül rá. Nem is vártam sokat, a hétvégén megsütöttem, csak én a mazsolát kihagytam belőle, mert azt nem szeretem. Nagyon finom lett, különösen a férjemnek ízlett, nagyon dicsérte, így én is ajánlom nektek kipróbálásra. :)
Aleda, köszönet a receptért!

Hozzávalók:

- 4 tojás
- 20 dkg (barna)cukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 1/2 citrom reszelt héja
- 35 dkg liszt
- 1 cs. sütőpor
- 3 dl kefir
- 1 dl olaj
- 1 nagyobbacska alma
- 5 dkg durvára vágott dió

Elkészítés:

Az almát megmossuk, meghámozzuk és kis lyukú reszelőn lereszeljük.

A tojásokat a cukrokkal habosra keverjük, majd hozzáadjuk a citrom reszelt héját.
Tovább keverve, váltakozva hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet és kefirt, majd az olajjal is egyneművé keverjük.
Végül óvatosan beleforgatjuk a diót és a reszelt almát.

Sütőpapírral bélelt, 25x30 cm nagyságú tepsibe simítjuk, és előmelegített sütőben 180 fokon kb. 25-30 perc alatt készre sütjük. Végezzünk tűpróbát!

Teljesen kihűtjük, majd tetejét megszórjuk porcukorral, és hosszúkás szeletekre vágva kínáljuk.


1 megjegyzés: