2017. január 18., szerda

Tepertős pogácsa, hajtogatás nélkül



Ezeket a pogácsákat szilveszterre készítettem, és mivel túl későre döntöttük el, hogy jó lenne pogácsa is, már nem volt időm a hajtogatáshoz. Leegyszerűsítettem a dolgot, és miután lekentem tepertővel a kinyújtott tésztát, egyszerűen feltekertem mint a bejglit, majd újra kinyújtottam és szaggathattam is. Könnyen és gyorsan elkészült, és szép réteges is lett. :)
Ebből az adagból 50 darab, 5 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggatott pogácsa lett.

Hozzávalók:

- 2,5 dkg friss élesztő
- 1 dl tej
- 1 tk cukor
- 50 dkg liszt
- 2 tk só
- 8 dkg házi sertészsír
- 3 dkg vaj
- kb. 20 dkg tejföl

+ 40 dkg darált tepertő
+ bors és só ízlés szerint

Tetejét lekenni: - 1 tojássárga + 1 tk víz

Elkészítés:

A langyos tejben elkavarunk 1 teáskanál cukrot, majd belemorzsoljuk a friss élesztőt. Az edényt lefödjük és langyos helyre tesszük.

A lisztet és sót dagasztótálba szitáljuk, és elmorzsoljuk benne a vajat és zsírt. Hozzáadjuk a felfutott élesztőt, és bedagasztjuk annyi tejföllel, hogy egy puha, sima tésztát kapjunk.
Cipót formálunk belőle, letakarjuk egy tiszta konyharuhával és 20 percet pihentetjük.

Ezután enyhén lisztezett felületen ujjnyi vastagságú téglalappá nyújtjuk, megkenjük egyenletesen a darált tepertővel, majd borsozzuk és sózzuk.

Feltekerjük mint a bejglit, majd egyik végét középre hajtjuk, majd erre ráhajtjuk a másik véget.

Pihentetés nélkül ujjnyi vastagra nyújtjuk, majd tetejét berácsozzuk egy éles kés segítségével és pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk.

Sütőpapíros tepsire rakosgatjuk, tetejüket lekenjük a vízzel elkevert tojássárgával és előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 20 perc alatt aranybarnára sütjük.
A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően lehet több vagy kevesebb.

2 megjegyzés: