2017. február 24., péntek

Krumplis tepertőkrém


Megvolt Anyósoméknál az idei disznóvágás, és megkaptuk a finom disznóságokat, természetesen darált tepertőt is, ami az egyik kedvencem. Gyorsan készítettem is egy krumplis tepertőkrémet, ami felülmúlta az elvárásaimat. Szeretek mindenféle ízesítésű tepertőkrémet, de eddig ez sikerült a legfinomabbra. Friss ropogós kenyérre kenve, egy bögre forró teával nagyon finom reggeli vagy vacsora tud lenni. :)

Hozzávalók:

- 20 dkg darált tepertő
- 2-3 szem krumpli (35 dkg tisztán mérve)
- 3 keményre főtt tojás (18 dkg tisztán mérve)
- 8 dkg savanyú uborka
- 1 lila hagyma (7 dkg tisztán mérve)
- 2 ek mustár, vagy ízlés szerint
- só, bors

Elkészítés:

A krumplit megmossuk, majd héjában sós vízben megfőzzük. Ha megfőtt, leöntjük hideg vízzel és kihűtjük, majd meghámozzuk és nagyobb kockára vágjuk.

A tojásokat sós vízben keményre főzzük. Én ugyanabban az edényben szoktam beletenni, mint a krumplikat és egyszerre főzőm meg, csak a tojásokat 8 perc főzés után kiemelem a vízből. Amikor kész, hideg vízben lehűtjük, majd a héjától megpucoljuk és négybe vágjuk.

A savanyú uborkát felszeleteljük nagyobb karikákra.

A hagymát megpucoljuk és négybe vágjuk.

Az összes hozzávalót robotgépbe teszünk, ízesítjük sóval, borssal és alaposan összedolgozzuk.

(Le is darálhatjuk a hozzávalókat, majd elkeverjük a mustárral és izésítjük sóval, borssal.)

Konyhagép hiányában, vagy ha csak nem szeretnék sokat mosatlanítani, miután megfőtt a krumpli és a tojás, kihűltek és meghámoztuk, pucoltuk, reszeljük le kis lyukú reszelőn. A megpucolt hagymát vágjuk apróra, a savanyú uborkát pedig ugyancsak reszeljük le vagy vágjuk apróra.
Az összes hozzávalót egy nagyobb tálba tesszük, összekavarjuk és ízesítjük sóval, borssal.


Recept ötlete innen.

1 megjegyzés:

  1. De finom lehetett! Néha én is szoktam készíteni, de krumplival eddig még nem ismertem :-)

    VálaszTörlés